Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Wyatt Creative avvecklas

Publicerad: 9 Januari 2009, 11:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

Wyatt Media Group planerar att avveckla sin webbyrå Wyatt Creative i sin nuvarande form. Då får personal gå. "Men vi kommer att kunna fortsätta leverera kampanjer", säger byråchef Sara Zachrisson Hinderoth.


Wyatt Media Group äger och driver sajter som Lunarstorm, Bilddagboken och Xtraworks. Wyatt Creative är mediehusets inhouse-byrå som specialiserat sig på viral och interaktiv digital marknadsföring. Främsta målgruppen är ungdomar. Nyligen genomfördes en digital kampanj på Bilddagboken för Wasabröds räkning.

Byrån har för närvarande sju anställda. Källor till Dagens Media berättar att bolaget länge diskuterat Wyatt Creatives framtid men att ett beslut har tagits om att byrån i sin nuvarande form avvecklas.

Sara Zachrisson Hinderoth, byråchef:

- Det stämmer till viss del. Wyatt ser för närvarande över sin verksamhet i hela bolaget. Vi kommer att fortsätta kunna leverera kampanjer till gruppens kunder, men exakt hur det blir är inte klart.

Enligt uppgifter till Dagens Media ska endast en person få behålla sin anställning. De andra sägs upp. Sara Zachrisson Hinderoth vill inte gå in på detaljer.

- Några kommer att sluta, andra kommer att stanna kvar hoppas vi, i någon form. Men jag vill inte kommentera exakt, säger hon.

I framtiden ska lejonparten av arbetet skötas av frilansare och utomstående konsulter.

Wyatt Media Group omsätter cirka 100 miljoner kronor årligen. Tidigare i höst, som Dagens Media rapporterat, ska man också ha gjort sig av med tre av totalt nio säljare, på grund av arbetsbrist.

Dagens Media har sökt Wyatts koncernchef Jonas Kjellberg.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.