Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

WPP köper Tempus

Publicerad: 6 November 2001, 15:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Byrånätverket WPP köper mediebyrånätverket Tempus, enligt Financial Times nätupplaga. Affären kan innebära att en fusion mellan mediebyråerna Media Edge och CIA rycker närmare. (Uppdaterad)


WPP äger mediebyrånätverken Mindshare och Media Edge medan Tempus äger

CIA-nätverket.

- Om köpet går igenom, tittar de definitivt på en maxning av företagen. Men vi

har inte fått något definitivt besked om affären och vet därför inte, säger

Nike Carlstoft, vd för Media Edge i Sverige.

WPP har tidigare gjort sitt bästa för att slippa fullfölja köpet av Tempus

Group.

Orsaken var att förutsättningarna på annonsmarknaden enligt WPP förändrats i

grunden efter terrordåden i USA.

Men 90 procent av aktieägarna hade accepterat budet och WPP kunde inte dra sig

ur affären.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.