Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Willys plockar marknadschef från sin byrå

Publicerad: 2 April 2008, 05:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

Thomas Kusoffsky blir marknadsföringschef på Willys. Han har tidigare varit ad på reklambyrån Valentin och Byhr, som är just Willys byrå.


-Vi har en bra dialog med Valentin och Byhr så det är inga problem, säger Patrick Granbenbauer, marknads- och försäljningschef med ett övergripande ansvar för Willys marknadsorganisation.

Thomas Kusoffsky har inte direkt varit inblandad i Willys konto hos byrån men funnits i periferin enligt Patrick Grabenbauer.

-Han har en gedigen erfarenhet av reklam och hur man tar ett varumärke ut i butik. Det är det vi har fastnat för.

Tillsättningen blev klar i måndags samtidigt som en ny säljchef tillsattes i form av Tommy Skantz. Patrick Grabenbauer har tidigare berättat för Dagens Media att kommunikationsfrågorna kommer stå i fokus under 2008. I förra veckan drog Willys också i gång tv-reklam för första gången.

-Vi gör ett test under året med tv för att se hur det fungerar. Samtidigt har vi öppnat vår andra butik under Wilma-konceptet som är vår idé om framtidens Willysbutiker.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.