Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Widerlöv & Co delade ut 15.000 fejkade p-böter

Publicerad: 3 April 2008, 03:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

Mäklarfirman Widerlöv & Co passade på första april på att marknadsföra sig genom att dela ut 15.000 fejkade p-böter i Stockholm och Uppsala.


P-botens fram- och baksida. - Vi vill synas och vara innovativa och vi tyckte att det här var en fantastisk idé, säger Rikard Kvist, ansvarig för marknad och affärsutveckling på Widerlöv & Co.

Kampanjen genererade både positiva och negativa reaktioner. Många som trodde att de hade fått en riktig p-bot ringde och klagade, medan många också tyckte att det var roligt. Bland annat Katrin Schulman uppskattade skämtet och skrev en bloggpost om det.

Under dagen rullade också silverfärgad buss med budskapet April, april! Widerlöv & Co jobbar inte med någon reklambyrå, men däremot med pr-byrån Mediex.

- Vi tar fram alla idéer själva.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.