Nyheter
Westander fimpar Publicitet & Påverkan och tar fram ny logga
Publicerad: 15 september 2008, 11:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40
Westander Publicitet & Påverkan ska i fortsättningen bara heta Westander. Dessutom tar pr-byrån fram en ny logotyp och grafisk profil.
Westanders nya logotyp Patrik Westander, vd på Westander, förklarar att Publicitet & Påverkan fyllde en funktion när byrån var nystartad, eftersom den signalerade "öppenhet och tydlighet".
- Nu stryker vi Publicitet & Påverkan för vi behöver det inte längre, säger Patrik Westander, och tillägger att byrån idag har etablerat en "öppenhetsprofil" som de flesta känner till.
Westanders gamla logga En ny logotyp har tagits fram av reklambyrån Syre. Loggan föreställer en bro över namnet Westander - och budskapet är att pr-byrån är en brobyggare mellan olika samhällsintressen.
- Det är kul att få ta fram en logga som ser något mer professionell ut. Den gamla var åtta år gammal och var inte tillverkad av en reklambyrå, säger Patrik Westander.