Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

WESC tar marknadschef från Nike

Publicerad: 20 Maj 2008, 09:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Daniel Jontén går från Nike till posten som marknadschef på WESC.


Daniel Jontén har varit på Nike sedan 2002 och kommer närmast från tjänsten som brand communications manager för norra Europa och även marknadschef för Nike Sverige. Innan dess var han digital marketing manager för EMEA-regionen.

- WESC håller på att storsatsa och det är ett varumärke som jag har följt sedan starten. Det är ett spännande varumärke som påminner om ett ungt Nike, säger Daniel Jontén.

Han tillträder på WESC till hösten.

- Det känns som en rolig utmaning. Sju år är en ganska lång period på ett företag i dag samtidigt som det är en liten sorg att lämna Nike. Det är där jag har utvecklats och företaget har en speciell kultur.

Hur vill du jobba med WESC?

- Det är ett väldigt starkt varumärke som finns i 22 länder. Jag tror man behöver hitta en övergripande varumärkesstruktur och utnyttja de digitala kanalerna fullt ut. I det tredje ledet handlar det om att gå in på specifika marknader och se om de behöver stöttas.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.