Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Wedins skor går till Sandberg

Publicerad: 30 Augusti 1999, 10:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

Skokedjan Wedins skor har bytt medierådgivare från Inserator till Sandberg Media Synergi och Media Taktik. Bytet skedde i samband med att Wedins skor anlitade Leo Burnett som ny reklambyrå.


Skokedjan har tidigare arbetat med reklambyrån Bodlund & Bodlund.

- Det kändes naturligt för oss att byta mediebyrå samtidigt som vi bytte

reklambyrå, eftersom Leo Burnett är så tajt knuten till Sandberg Media Synergi,

säger Peter Lundwall VD för Wedins skor.

I höst ska Wedins skor göra sin största marknadsföringssatsning någonsin på

förslag av den nya byrån. Peter Lundwall vill inte offentliggöra några siffror.

Medievalen är ännu inte gjorda, men det kommer att bli större och bredare än

tidigare satsningar som främst bestått av traditionell dagspressannonsering,

Wedin skor riktar sig till moderna kvinnor och deras familjer. Skokedjan består

av 72 butiker över landet. 1998 omsatte Wedins Skor 344 miljoner kronor.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.