Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Wedins relanserar Accent med flaggskepp och jättekampanj

Publicerad: 18 Februari 2008, 11:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Wedins öppnar två nya flaggskeppsbutiker för Accent på torsdag och lanserar samtidigt det nygamla varumärket i en "omfattande kampanj", enligt Wedins vd Per Thelin.


Wedins accessoarmärke Wedins Accent släpper förnamnet och blir Accent i samband med en förändring av företagets marknadskommunikation. Accent-butikerna har accessoarer och reseeffekter i sortimentet. De övriga affärsområdena är Wedins som marknadsför skor och tillhörande accessoarer och Rizzo som har skor, accessoarer och reseeffekter i en högre prisklass.

- Vi öppnar två flagship stores, en i Stockholm och en i Göteborg, där vi visar hur vi har tänkt att de två nya koncepten inom affärsområdet Accent ska se ut. Sen ska de resterande butikerna profileras om, säger Per Thelin.

Finland får också flaggskeppsbutiker i veckan. Totalt har Wedins 128 Accent-butiker i Norden, varav ungefär 60 stycken finns i Sverige.

- Förutom flaggskeppsbutikerna ska vi göra riktad marknadsföring i Sverige och Finland. Sen kommer Norge också med i detta, berättar Per Thelin, men han vill inte beskriva några detaljer om kampanjen.

- Jag vill inte berätta något nu för konkurrenterna. Kampanjen börjar på torsdag men du kommer att se den så smått redan nu. Den kommer inte att gå i tv, men omfattande i flera kanaler, bland annat dagspress, säger Per Thelin.

Målgruppen för kampanjen är främst kvinnor med en mental ålder på 15 till 40 år, men den riktar sig också till resande överlag och män.

- Det är flera olika byråer inblandade i kampanjen. Jag vill inte berätta vilka nu, men vi är mycket nöjda så här långt.

Både Rizzo och Wedins ska också få nya kostymer och relanseras senare i år.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.