Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag23.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Webtraffic tar chef från värsta konkurrenten

Publicerad: 15 Augusti 2008, 08:32
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

Schibstedägda annonsnätverket Webtraffic anställer Mikael Lenstrup som affärsutveckingschef. Han kommer närmast från en tjänst som ansvarig för publisher-relationer på AOL-ägda Advertising.com.


-Han är den mest erfarna i vår bransch när det kommer till att knyta kontakter med nya sajter, säger Joakim Pops, vd och grundare till Webtraffic.

Mikael Lenstrup tillträdder sin tjänst på måndag och ska utveckla Webtraffics erbjudande med nya produkter och effektivare annonsvisningar. Joakim Pops ser just Advertising.com och Tradedoubler som de två stora konkurrenterna.

-Båda har funnits länge i Sverige och är fina företag och en sporre för oss att bli bättre. Nu känner vi att vi har etablerats oss som en bra aktör och nu handlar det om att få hit den absolut bästa personalen också.

Webtraffic köptes av Schibsted i augusti 2007 och bland annat Aftonbladet och Svenska Dagbladets sajter ingår i nätverket som enligt Webtraffic själva genererar över en miljard annonsvisningar per månad. Andra sajter i nätverket är Tradera, Affärsvälden och Metro.

-Aftonbladet är givetvis en stor partner men vi är helt fristående från Schibsted och har fler sajter utifrån.

Nätverkat har cirka 80 sajter i dag, det skulle kunna varit många fler enligt Joakim Pops men företaget vill hellre ha kvalitet än kvantitet. I år antas bolaget ha en omsättning på 50 miljoner kronor och göra vinst.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.