Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Webbkampanj om "Tidige Jack" ska sälja Finnair

Publicerad: 21 April 2008, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

Finnair lanserar en ny flyglinje till Seoul, Korea. Med sajten earlyjack.com vill de visa att de har den snabbaste vägen till asien. - Det handlar om Jack, som alltid kommer tidigt, för att han flyger med Finnair, säger bolagets globala marknadschef Jarkko Konttinen.


Finnairs Earlyjack-sajt På fredagseftermiddagen presenterade Finnair sin nya kampanjsajt earlyjack.com.

- Vi tyckte att det passade bra, inför helgen, säger Jarkko Konttinen, och fortsätter:

- Jack är en chef, som ständigt kommer tidigare än hans personal tror. När han kommer fram till kontoret har personalen en stor fest, och tvingas försöka förklara sig.

Senare i år kommer sajten att kompletteras med tv-reklam, däremot har Finnair nästan helt valt bort printkampanjer.

- Med en relativt liten marknadsföringsbudget får vi försöka hitta lite smartare och mer kreativa lösningar. Vi vill visa att den snabbaste vägen till asien är via Helsingfors, säger Jarkko Konttinen.

Samtidigt som den nya kampanjsajten lanseras fanns Finnair under helgen på plats i Kungsträdgården i Stockholm för att lansera sin nya flyglinje till Korea.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.