Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Webb-tvn fördubblar tittartiden

Publicerad: 16 Maj 2008, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

Webb-tv-tittandet har ökat med 115 procent sedan förra året. Det visar en undersökning från MMS. Snabba förströelseklipp ökar mest.


MMS undersökning Rörliga Bilder 2008:1 visar att den genomsnittlige svensken mellan 16-65 år tittar på webb-tv en kvart om dagen. Det är en ökning från föregående års 7 minuter, vilket motsvarar en procentuell ökning på 115 procent.

- Det är en naturlig effekt av ett nytt spännande medium som allt fler sajter erbjuder. Det här är något som är viktigt för annonsörerna att hålla koll på, säger Pontus Bergdahl, vd för MMS.

Andelen som tittar på webbklipp minst en gång per vecka har under perioden ökat från 54 procent till 66 procent. För längre produktioner, så kallade webbprogram, har andelen ökat från 11 procent till 17.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.