Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Wallstreet tar över reklamsäljet på Skavsta

Publicerad: 1 Februari 2008, 13:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Mediebolaget Wallstreet tar hand om försäljningen av Stockholm Skavstas reklamplatser med start i dag. Flygplatsen har tidigare samarbetat med bland annat JC Decaux och MTG XL Format.


Stockholm Skavsta är Sveriges tredje största flygplats med omkring 2 miljoner resenärer per år. Wallstreet ska nu hantera all reklamförsäljning där och första stora kampanjen rullar igång den 1 mars.

- Vi har fört samtal med Stockholm Skavsta ganska länge, så det här är fantastiskt kul och spännande. Det innebär också en breddning av vår verksamhet, säger Christian Eriksson, vd för Wallstreet Fasad & Trafikreklam.

På uppdrag av Wallstreet ska Dunger & Co sköta försäljningen av reklamplatserna i terminalen, medan Wallstreet håller i parkeringsreklam, flygplatsmagasin och eventverksamheten.

- Det finns ett stort intresse för reklamplatserna. Redan nu har vi fått flera förfrågningar från våra kunder och andra annonsörer. Fördelen med att använda sig av flygplatsreklam är att människor har ganska gott om tid att ta till sig budskap, säger Christian Eriksson.

Wallstreet är Sveriges tredje största aktör inom utomhusreklam. De har hand om flygplatsmagasinen på 26 flygplatser, trafikreklam i 13 städer och reklam på 130 parkeringsanläggningar i 32 svenska städer. Förra året omsatte mediebolaget 53 miljoner kronor och siktar i år på 65 miljoner kronor.

- Vi ligger i förhandlingar om att få göra kollektivtrafikreklam i ytterligare fyra, fem städer. Vi har också fler parkeringsanläggningar på gång. Vi kommer att närma oss 40 städer där under 2008, säger Christian Eriksson.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.