Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Wallstreet tar över Flygbussarnas reklamplatser

Publicerad: 21 Januari 2009, 13:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:23

Utomhusbolaget Wallstreet utökar sitt erbjudande med helfolierade flygbussar i Stockholm, Malmö och Göteborg. "Det känns som ett oerhört spännande samarbete", säger Wallstreets vd Christian Eriksson.


Genom avtalet upplåter Flygbussarna reklamplatserna på sina totalt 70 bussar, som trafikerar 14 städer och sju flygplatser, till Wallstreet. Sammantaget har Flygbussarna 50 miljoner fordonskontakter per år.

- Trafikreklam är vårt kärnområde och genom samarbetet med Flygbussarna kan vi nu för första gången erbjuda lokala annonseringsmöjligheter i de tre storstäderna, säger Christian Eriksson.

Avtalet gör också att Wallstreet når nya kundgrupper och därmed kan uppvakta nya annonsörer.

- Alla de företag som är närvarande i flygplatsmiljön, till exempel parfymvarumärken, klockor, resförsäkringsföretag med flera, borde ha intresse av vårt erbjudande.

Christian Eriksson berättar att flera annonsörer redan står i kö för att bli först ut att synas på de helfolierade bussarna.

- Man ser inte många helfolierade bussar i storstäderna. Vad jag förstår så vill inte de styrande ha helfolierade bussar i stadsbilden, eftersom det ger för stort genomslag, vilket förstås är exakt det annonsörerna vill åstadkomma. Där har vi en fördel som jobbar med ett privat företag.

Till en början ska fyra bussar helfolieras i Stockholm och två vardera i Malmö och Göteborg.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.