Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Volvo tappar marknadsdirektör

Publicerad: 23 februari 2007, 13:36
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

Hans Krondahl, marknadsdirektör för Volvo i USA, slutar sitt jobb i april. Men först ska han avsluta en reklamupphandling värd 150 miljoner dollar för den vinnande reklambyrån.


Hans Krondahl är Executive Vice President of Marketing för marknadsbolaget Volvo Cars i Los Angeles och ska nu flytta till Sverige för att bli koncernchef på Meca med huvudkontor i Malmö. Företaget är ledande aktör på den skandinaviska marknaden för bilreservdelar med 90 butiker och en omsättning på runt 1,7 miljarder kronor.

Reklamupphandlingen för Volvo Cars i USA beräknas vara klar i mars. Enligt Adweeks webbupplaga är det: Omnicoms Goodby, Silverstein & Partners i San Fransisco tillsammans med 180 i Amsterdam, Publicis Groups Fallon i Minneapolis, Havas Arnold i Boston med independentbyrån Nitro i London och Havas Euro RSCG i New York som slåss om det attraktiva reklamkontot.

Lotta Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.