Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Volvo slår ihop pr och marknad

Publicerad: 17 Maj 2010, 07:13
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Volvo Personbilar slår ihop pr- och marknadsavdelningen till en enhet. Karin Larsson blir chef.


Tankarna om en fusion föddes för två år sedan, då de båda organisationerna jobbade tajt ihop för att försöka vända den allmänna uppfattningen om att Volvos bilar var stora och slukade mycket bensin.

– Vi har tidigare sett hur mycket starkare vår kommunikation blir när vi samordnar budskapen till olika målgrupper. I en tid då kundens medievanor håller på att ändras och gränserna mellan olika discipliner därför suddas ut allt mer, så känns detta som ett naturligt steg, säger Thomas Andersson, vd för Volvo Personbilar Sverige i ett pressmeddelande.

Karin Larsson, i dag informationschef, leder den nya styrkan. Marknadschefen Maria Delgado stannar kvar inom koncernen, som chef för Volvos ”Global Communication Integration”.

Volvo uppger samtidigt att man ska lägga mer krut på sin närvaro i sociala medier framöver.  

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.