Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Volvo-kampanj spred mjältbrandsskräck

Publicerad: 29 Oktober 2001, 05:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Volvo har avbrutit en tysk dm-kampanj där en påse vitaminpulver hann skickas ut till 2.000 Volvo-ägare. Kampanjen stoppades efter att en adressat hade fått panik vid åsynen av pulverpåsen och kontaktat den tyska polisen, uppger Ad Ages nätupplaga.


Volvo medgav att kampanjen var obetänkt och att Volvo därför stoppade den

omedelbart.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.