Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Volts drömvärvning

Publicerad: 14 september 2010, 08:23
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

Reklambyrån Volt anställer Ladbrokes förra Norden-vd. "Det här är en fantastisk rekrytering, säger Volts vd Henrik Stampe".


Lasse Dilschmann blir strateg och projektledare med digitalt fokus. Han var tidigare marknadschef och därefter vd på Ladbrokes Norden, som han lämnade vid årsskiftet. Han har även varit produktchef på Bredbandsbolaget, vd för reklambyrån Stockholm Barcelona, samt jobbat på Framfab och Catwalk.

– Jag kommer att tillföra ett tydligt affärsfokus. Det digitala är inte bara en annonskanal idag, utan handlar lika mycket om att utveckla nya tjänster och att interagera med målgrupperna, säger Lasse Dilschmann.

Exakt vilka kunder han ska jobba med är ännu inte klart, men Volts storkund NCC blir en av dem.

– Volt har och har haft stor digital kompetens, men Lasse kommer att stärka vårt strategiska erbjudande, säger Henrik Stampe.

Rekryteringen är en av sju värvningar som Volt har gjort i år. Nyligen tillträdde även projektledaren Malin Bugge och copywritern Hanna Landing. Totalt har byrån nu 22 anställda.

Volt tappade ungefär 30 procent av volymen förra året, men byrån börjar nu återhämta sig. Trots att 2009 var ett mörkt år för branschen lyckades byrån få in kunder som Bauhaus, Deloitte, Poolia, Peugeot, Expert och NCC. Innan sommaren fick man in pappersföretaget Munksjö.

Under årets första halvår har omsättningen ökat med 50 procent, berättar Henrik Stampe. Förra året omsatte byrån 24 miljoner kronor.

– För helåret räknar vi med att hålla ungefär den här nivån.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev