Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Volt bygger varumärke åt fastighetsverket

Publicerad: 16 maj 2002, 10:11
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Myndigheten Statens fastighetsverk har gjort sin första byråupphandling någonsin. Reklambyrån Volt vann upphandlingen och får nu ett uppdrag värt runt 1 miljon kronor.


Uppdraget består av att analysera myndighetens kommunikation och ta fram en ny, enhetlig kommunikation.

- Vi gör först en lägesanalys genom ett djupintervjuer på verket och så håller vi workshops för oss på kommunikationsenheten, säger Ann-Charlotte Spegel-Berg,

kommunikationschef på Statens fastighetsverk. Fastighetsverket har funnits i tio år och vi behöver göra en översyn av kommunikationen. Vi vill hitta en enhetlig kommunikation så att alla kan kommunicera på samma sätt.

Fastighetsverket har i dag en grafisk policy, men inga strategier för hur varumärket ska kommuniceras.

I upphandlingen deltog ett 40-tal byråer.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev