Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Volontaire vinner Brämhults

Publicerad: 23 Februari 2009, 08:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Volontaire, tidigare Publicis Stockholm, har fått sin första nya kund: Brämhults. "Vi fastnade för Volontaire på grund av personkemin", säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults.


Dryckesföretaget hade bjudit in ett tiotal byråer i en pitch. Valet föll till slut på Volontaire, som startades i december förra året efter att Publicis Stockholm lade ner.

- Det finns två skäl till varför vi valde Volontaire. Framförallt var det en väldigt bra personkemi, vi kom bra överens. Vi tycker också att Volontaire har ett väldigt intressant synsätt på kommunikation, som går mycket i linje med hur vi vill bygga varumärket Brämhults, säger Johan Kikas.

När kommer man att få se första resultatet av ert arbete ihop?

- Det är lite svårt att säga, men självklart vill vi komma igång så fort som möjligt. Det finns inget konkret tidsplansmässigt, men det blir under våren.

Hur aktiva kommer ni att vara på marknadsföringssidan under 2009?

- Vi kommer att vara aktiva, men exakt i vilken omfattning och i vilka medier är inte klart ännu. Vår kategori är präglad av hög konkurrens, med mängder av nya lanseringar, och då är det klart att vi måste vara aktiva för att tala om vad vi gör och vilka vi är.

Volontaires vd Carl Unger säger i ett pressmeddelande:

- Brämhults är en kund som inte bara tror på innovativa lösningar utan också kräver dom, vi kan inte be om en bättre möjlighet att få visa vad vi tror på.

Volontaire blir Brämhults huvudbyrå för all kommunikation i Norden. Arbetsgrupp på Volontaire: David Orlic, Rasmus Nilsson, Carl Unger, Patrick Kampmann.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.