Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Vodafone stannar hos Cole Russell & Pryce

Publicerad: 18 Juni 2002, 11:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:15

Genom att sluta ett samarbetsavtal med Vodafones byrånätverk J. Walter Thompson, JWT, behåller Cole Russell & Pryce den svenska delen av telekomuppdraget. JWTs svenska byrå Thörn & Täckenström får ansvaret för butiksreklamen.


Reklamuppdraget för Vodafone ser olika ut för olika marknader. Beroende på hur etablerat varumärket är på den aktuella marknaden görs mer eller mindre lokalt producerad reklam efter globala riktlinjer.

Vodafone samarbetar globalt med reklambyrånätverket J. Walter Thompson, JWT, och har nederländska Wieden & Kennedy som kreativt ansvarig byrå. I maj aviserade Vodafone att den svenska delen av uppdraget, som sedan drygt ett halvår ligger hos Cole Russell & Pryce, sågs över. I Sverige representeras JWT av Thörn & Täckenström, men den senare får alltså bara ansvaret för den reklam som ska göras i butikerna.

- Cole Russell & Pryce kommer att arbeta med det övergripande varumärkesarbetet, producentdelen och ren konsumentannonsering. Thörn & Täckenström får ansvaret för reklamen i våra 50 butiker, säger Göran Mannerstråle, affärsområdeschef konsument Vodafone.

Vem tog initiativet till samarbetsavtalet mellan Cole Russell & Pryce och JWT?

- Det kom från båda parter. Både JWT och Thörn & Täckenström var på det klara med att vi behöver komplettera vår uppställning här i Sverige.

Cole Russell & Pryces tidigare avtal med Vodafone löper ytterligare tre månader. Men det avslutas nu och ett nytt skrivs med start idag och med nya avstämningspunkter enligt Göran Mannerstråle.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.