Vizeum vinner BMW

"Även om vi har 5 framgångsrika år bakom oss är det aldrig lätt att vinna en sån här pitch", säger vd Ebba Kilman.

BMW ger Vizeum förnyat förtroende – förlänger avtalet ytterligare fem år.

Efter en stor byråpitch står det klart att det är Vizeum som vinner uppdraget för BMW i ytterligare fem år.

Uppdraget gäller samtliga nordiska marknader och varumärket MINI. 

– Vi har varit priviligerade då många kompetenta mediebyråer har medverkat i pitchen, och utkomsten har länge varit oklar. I och med att vi på BMW har slagit ihop våra nordiska marknadsavdelningar och skapat en central marknadsorganisation har vi även gjort stora förändringar i vårt byrånätverk, säger Marie Dellbrant, kommunikationschef på BMW Northern Europe, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Men tack vare att Vizeum inte bara har varit en bra mediebyrå utan hela tiden kunnat möta våra behov som kund – även när hela vår organisation ändrades radikalt – vann de pitchen. Vi är otroligt glada över att kunna fortsätta vårt framgångsrika arbete med Vizeum och ser fram emot de kommande åren tillsammans.

Ebba Kilman, vd på Vizeum om uppdraget:

– Även om vi har 5 framgångsrika år bakom oss är det aldrig lätt att vinna en sån här pitch. BMW är en mycket professionell och noggrann upphandlare och för att vinna krävs att man levererar på topp i alla moment. Vi kom ut väldigt starkt på holistisk strategi, digital innovation och mediepriser. Dessutom presenterade vi en arbetsprocess och struktur som speglar de behov BMW har nordiskt och jag är extra stolt över hur snabba och agila vi är i vårt sätt att jobba som ett team över landsgränserna.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-10-23 09.00Uppdaterad 2018-10-23 12.02

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: