Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Vivo gör reklam för sin reklam

Publicerad: 19 Februari 2001, 05:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Med början denna vecka får Vivo Stockholms annonsblad Matextra ny framtoning. För att marknadsföra det går Vivo ut med tvspotar som lyfter fram Matextra.


Dagligvarujättarna Ica, KF och Axfood positionerar sig för att rusta sig i

kampen om kunderna. Koncernerna ska banta varumärkesportföljerna och få sina

organisationer mer strömlinjeformade.

På Axfoods planhalva i Stockholm finns Vivo, som den senaste tiden har sett

över sin egen mediestrategi.

Matextras nya utseende kommer att synas tydligt. Det försäkrar Vivo Stockholms

marknadschef Patrik Hjert.

- Vi kommer att gå från råa köttbitar till varma anrättningar.

Med det menar han att annonsbladets framtoning och bildval kommer att lyfta

fram de nyligen införda receptsidorna Vivo Matidéer mer i förhållande till den

rena prisinformationen.

Förändringen är ett av många små steg av förändring som är en del av Vivos nya

mediestrategi.

En annan förändring som genomförts är att dagligvarukedjan bytt

reklamfilmsproducent. Digital Filmstudio åkte vid årsskiftet ut och ersattes av

Palladium. Detta för att bättre än tidigare använda rörliga bilder i reklamen.

I veckan kommer en ny tvspot att rulla som gör reklam för reklamen.

- Vi kör en spot med anslaget ?Inspiration och spännande läsning i de flestas

brevlåda varje vecka?.

Adam Engström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.