Visual Art inrättar tre nya roller

Hoss Khosravi, CRO, Visual Art.

Foto: Janne Næss

Visual Art renodlar organisationen för affärsområdet Media, och adderar tre helt nya roller.

Utomhusbolaget Visual Art har under den senaste tiden gjort flera adderingar till sitt DOOH-nätverk i Sverige och dessutom vunnit en stor upphandling på den tyska marknaden. Med syfte att möta marknadens efterfrågan stäker Visual Art upp ledningen för sitt medieerbjudande. 

Konkret innebär förändringen att Visual Art Media inrättar tre nya roller vid sidan om säljchef Niklas Gagnegårdh.

– Renodlingen av ledningen för vårt mediaerbjudande har varit planerad sedan en tid tillbaka. Att vi nu på kort tid ökat antalet ytor i vårt svenska nätverk med 24 procent och dessutom vunnit den stora Unibail Rodamco Westfield upphandlingen i Tyskland vittnar om det förtroende som marknadens aktörer känner för Visual Art. Vi vill ödmjukt förvalta det och genomför den här organisatoriska förändringen tidigare än planerat för att möta efterfrågan på bästa sätt och samtidigt befästa vår tydliga position som det bolag som driver utvecklingen av DOOH framåt, säger Hoss Khosravi, CRO, Visual Art.

De nya rollerna är:

George Stassais får rollen som head of establishment tar ett övergripande ansvar för Visual Arts etablering och partnerrelationer i Sverige och internationellt.

Anders Persson får som head of business intelligence ett utökat ansvar för områden som affärsutveckling/intelligens. Här ingår bland annat en fortsatt utveckling av Visual Arts programmatiska erbjudande, datadrivna lösningar, analys samt mätningar.

Jesper Albansson tillträder som head of marketing och har redan inlett arbetet med att strukturera och utveckla Marcom-funktionen.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2019-01-23 09.10

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: