Gå direkt till textinnehållet

Visual Art expanderar i Tyskland

Visual Art vinner storaffär på tyska marknaden: "Inträdet i Tyskland markerar med emfas starten för vår fortsatta expansion internationellt", kommenterar vd:n Andreas Lind.

Visual Art har vunnit en omfattande upphandling för Unibail-Rodamco-Westfield i Tyskland. 

– Det är förstås väldigt hedrande och spännande att Unibail- Rodamco-Westfield som vi redan samarbetar framgångsrikt med här i Sverige ger oss förtroende på en långt större marknad. Inträdet i Tyskland markerar med emfas starten för vår fortsatta expansion internationellt kommenterar Andreas Lind, vd på Visual Art Group.

Avtalet, som gäller i fyra år, omfattar 15 shoppingcentrum i bland annat Berlin, München och Düsseldorf, och innebär för Visual Arts del 400 nya digitala ytor på den tyska marknaden.

Paul-Eric Perchaud är Director of Operations, Unibail-Rodamco-Westfield i Tyskland:

– För shoppingdestinationer som drivs av Unibail-Rodamco-Westfield utgör outnyttjad potential inom digital media en möjlighet. Vi är glada över att ha hittat en innovativ och kreativ partner för den här utmaningen i Visual Art, som har en stark historia av att skaka om samt utveckla Digital Out of Home-marknaden i Norden, säger han och lägger till:

 – Vi ser fram emot att implementera våra ambitiösa planer och idéer ytterligare i våra centrum och därmed erbjuda mervärde för våra affärspartners genom vårt digitala nätverk.

Visual Art är sedan tidigare en etablerad Digital Signage-aktör i Tyskland med kunder som McDonald’s, Dodenhof, Dahler, Daniel Wellington och Valora.

 

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2019-01-10 09.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: