Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Visa stannar hos MEC

Publicerad: 11 April 2008, 06:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Visa har nu avslutat sin europeiska mediebyråpitch. Mediaegde CIA behåller sitt uppdrag, trots hård konkurrens från OMD. Visa spenderade 18 miljoner bruttokronor på reklam i Sverige förra året.


Visa berättade i somras att bolaget ville konsolidera sina medieköp. När då OMD kammade hem uppdraget i USA, Asien, Latinamerika samt i europeiska länder utanför EU pekade mycket på att OMG-byrån även skulle sno åt sig EU-marknaden från Mediaedge CIA.

Men nu har Visa alltså bestämt sig för att fortsätta med MEC, skriver Adweek.

Globalt spenderade Visa drygt 3 miljarder kronor på reklam år 2006. I Sverige lade bolaget ned knappt 18 miljoner bruttokronor förra året, enligt Sifo Reklammätningar.

Huvudkanalerna är tv, radio och utomhus.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.