Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Villaliv utmanar Vi i Villa

Publicerad: 1 December 2008, 08:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:34

Ett halvår efter nedläggningen av Ett hus lanserar Mediagruppen i Halmstad en utmanare till Vi i Villa. Upplagan landar på drygt 2 miljoner exemplar. "Det är uppenbart att marknaden vill se ett alternativ Bonnier", säger Fredrik Lindbladh på Mediagruppen.


I augusti köpte Vi i Villa upp konkurrenten Ett Hus och lade ner den. I februari nästa år kommer nästa utmanare, Villaliv. Tidninges ges ut med sex nummer per år och trycks i 2.075 000 exemplar

Villaliv ges ut av Media Gruppen AB och AGI Förlag i Malmö, som tidigare jobbat med Ett Hus.

- Det är uppenbart att marknaden vill se ett alternativ Bonnier. Vi blev kontaktade ganska snart efter att Ett Hus blev nedlagd. Vi har funderat i många år på att göra en sådan här tidning, säger Fredrik Lindblahd.

Framtiden för bostadsmarknaden är, minst sagt, oviss, medger han.

- Det är ett stort och djärvt steg i en lågkonjunktur när den här marknaden kan gå ned med en 25-30 procent. Då gäller det att se över kostnaderna, säger han.

Om man jämför med annonsförsäljningen för Ett Hus för ett år sedan har Villaliv sålt för 24 procent mer i dag, säger han.

- Men vi är fullständigt medvetna om att vi förmodligen minskar till nästa år.

En helsida i Villaliv kostar 288.000 kronor. Motsvarande annons i Vi i Villa kostar 324.000 kronor.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.