Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Villaliv utmanar med Pernilla Wahlgren på ettan

Publicerad: 20 Februari 2009, 07:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Villaliv utmanar Vi i villa med modernare innehåll och kändisars berättelser om sina favoritrum. I första numret berättar Pernilla Wahlgren om sitt passionerade förhållande till köket.


Villaliv, som lanseras i samband Villaägarmässan i Kista den 5 mars, ges ut av Media Gruppen AB och AGI Förlag i Malmö som tidigare jobbat med nedlagda Ett Hus.

Trots dippen på annonsmarknaden tror chefredaktören Ingrid Carlqvist att det finns plats för en konkurrent till Bonniers Vi i villa, som nu är ensam på marknaden.

- Jag tror att det finns behov av en lite modernare, roligare och fräckare villatidning som man får hem i brevlådan, säger chefredaktören Ingrid Carlqvist.

Tidningen väntas komma ut med sex nummer under 2009 och i varje utgåva berättar en kändis om sitt favoritrum. Först ut är Pernilla Wahlgren, som älskar sitt kök.

- Det är en ny vinkel på det klassiska hemma-hos-formatet. Pernilla älskar att baka och laga mat, så i hennes fall var köket ett självklart val.

Upplagan om 2.085.000 exemplar distribueras av Posten och landar i landets villabrevlådor den 9 mars.

Annonspriserna ligger något under konkurrentens. En helsida i Villaliv kostar 288.000 kronor. Motsvarande annons i Vi i Villa kostar 324.000 kronor.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.