lördag1 april

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Vi sponsrar inte Blondinbellas fest"

Publicerad: 24 september 2008, 07:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:39

I mejlet som G Media Group skickade ut till potentiella annonsörer hävdar man att Blondinbellas 18-årsfest redan sponsras av tre tunga varumärken: Spray, Burn och Max Factor. Men två av de tre företagen förnekar att de har någonting med eventet att göra. "Det är oetiskt," säger Coca-colas kommunikationschef Peter Bodor.


MS

Martin Schori


Som Dagens Media tidigare rapporterat försöker G Media Group locka annonsörer till Isabella "Blondinbella" Löwengrips 18-årsfest. I ett mejl skriver bolaget att man redan knutit till sig tunga annonsörer som Spray, Coca-cola och Max Factor.

Men Sprays marknads- och affärsutvecklingschef Ulf Magnusson förnekar att Spray har gått in som sponsor.

- Vi hade inte ens hört talas om den här festen, säger han till Dagens Media.

Peter Bodor, kommunikationschef på Coca-Cola, som äger varumärket Burn, ger ett liknande svar.

- Vi har blivit tillfrågade men vad jag vet har vi inte tackat ja. Visserligen brukar vi leta efter lite annorlunda lösningar för Burn men det här är vi inte med i, säger han.

Hur ser ni på att de skickar ut ett mejl och säger att ni är med och sponsrar?

- Oetiskt, skulle jag säga. Men det är väl inte heller ovanligt att företag gör så här.

Elisabeth Hagelberg på Max Factors distributör Scandinavian Cosmetics vill inte kommentera ett eventuellt avtal med G Media Group.

- Men det pågår diksussioner, säger hon.

Dagens Media har sökt G Media Groups vd Fredrik von Essen och vice vd Lisa Sjödahl.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev