Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Vi ser stora möjligheter i dessa tider"

Publicerad: 9 Februari 2009, 13:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

Finansbolaget Collector växer och förbereder en marknadsföringsoffensiv i vår. Nu har företaget och marknadschefen Charlotta Oom skrivit avtal med reklambyrån Forsman & Bodenfors.


Collector erbjuder en rad olika finansiella tjänster som inkasso, fakturaköp, juridik samt in- och utlåning. Mellan 2006 och 2007 ökade omsättningen från 565 till 977 miljoner kronor.

- Vi växer väldigt mycket just nu och ser stora möjligheter i dessa tider. Vi har talat ett tag om att ta hjälp av en duktig byrå som kan hjälpa oss med kommunikationen utåt. Vi har många olika tjänster med många olika målgrupper, säger Charlotta Oom, marknadschef på Collector.

Efter att ha träffat "ganska många" byråer fastnade Collector för Forsman & Bodenfors. Uppdraget blir först och främst att ta fram en varumärkesplattform.

- Men så småningom vill vi gå ut med en större reklamkampanj senare i vår, säger Charlotta Oom.

Collector vill postitionera sig som ett personligt alternativ till storbankerna och advokatbyråerna. Bolaget siktar på en börsintroduktion år 2010.

Hur mycket pengar lägger ni på marknadsföring?

- Det vill jag inte säga i nuläget, för det har förändrats ganska drastiskt de senaste månaderna, säger Charlotta Oom.

Som Dagensmedia.se tidigare berättat har Collector nyligen skrivit sponsringsavtal för Båstads damtennisturnering.

- Vi har många kvinnor inom bolaget, vår vd bland annat, så det känns helt rätt, säger Charlotta Oom.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.