Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Vi kanske måste rekrytera"

Publicerad: 23 Februari 2009, 07:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:21

Expressen och City tar hem säljet då BP Media går i graven. Tidningarna behöver nu förstärka sina annonsavdelningar. "Vi kommer antagligen att behöva någon projekttjänst", säger Expressens vice vd och annonsdirektör Torbjörn Wittström.


På måndagsmorgonen informerade BP Medias vd Martin Gellerstedt sin personal om nedläggninsgbeslutet. BP Media sålde nöjes- och reseannonser åt Expressen och City i Stockholm. Tidningarna har nu tagit hem säljet och kan behöva förstärka sin försäljningsavdelning.

- Vi har en bra uppbyggd organisation men kommer antagligen att behöva någon projekttjänst, säger Torbjörn Wittström.

Kanske någon från BP Media?

- Ja, om det finns någon lämplig kandidat.

Martin Gellersted säger att det finns "exceptionellt få köpare ute på marknaden". Delar ni den bilden?

- Det är tufft, visst är det så. Men har man varit med så länge som jag så har man sett uppgångar och nedgångar. Det är framför allt motorbranschen som drabbats hårdast denna gång, säger Torbjörn Wittström.

Också Anders Kvarby, vd på City, säger att rekryteringar är troliga.

- Ingenting är beslutat, men det kan bli så att vi behöver förstärka, säger han.

Han håller med om att marknaden är svårjobbad, men säger att City inte har varit så beroende av bostads- och motorannonser, branscher som har det extra tufft just nu.

- Däremot har vi tappat på plats. Men kunder som annonserar nära kassalådan fortsätter att köpa annonser, detaljister och rubrikannonser går bra.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.