Nyheter
"Vi känner att konkurrenterna flåsar oss i nacken"
Publicerad: 10 september 2008, 11:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:41
Nu kommer nästa nummer av LRF Medias tidning Ecoqueen, som blandar lyxkonsumtion med miljötänk. Chefredaktören Åsa Holmström vill inte avslöja några försäljningssiffror, men förväntar sig fler titlar i segmentet.
MS
Martin Schori
"En världspremiär". Så kallade LRFs förlagschef Åsa Holmström Ecoqueen vid lanseringen. Tidningen är tänkt att vara ett livsstilsmagasin för kvinnor, men idén om hållbar konsumtion ska genomsyra allt material. Åsa Holmström ville hellre konkurrera med Elle och Femina än andra miljötitlar som Camino och Kloka Hem.
Ecoqueens upplaga för första numret låg på 50.000 exemplar. Åsa Holmström säger att hon inte fått några försäljningssiffror än. Men:
- Jag kommer inte att lämna ut några siffror alls för våra nya tidningar av konkurrensskäl.
Hur många exemplar siktade ni på att sälja?
- Jag tänker inte kommentera det. Vi känner att konkurrenterna flåsar oss i nacken.
I våras reggade Bonnier titeln Eco Living hos PRV. I dagarna kom Kravs nya tidning Reko. Samtidigt har LRF Media registrerat tidningarna Eco Joy, Eco Trend och Eco Fashion.
Tror du att det kommer dyka upp fler tidningar i segmentet?
- Det känns så. Alla tidningar som är riktade mot kvinnor tar upp de här ämnena.