Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Vem kan motstå - nytt koncept för Mer

Publicerad: 2 April 2001, 07:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Idag kommer första reklamfilmen gjord efter Mers nya kommunikativa koncept. "För god att kolsyra" har bytts ut mot "Vem kan motstå?"


Senaste året har Mer fått ny grafisk profil, nya förpackningar och lanserats i

de två nya smakerna citron och passionsfrukt. Det nya konceptet som ytterligare

ska stärka Mers varumärke bygger på smaken.

- Mers varumärke handlar om att smaken är väldigt framträdande, vi har hög

juicehalt och inga färgämnen vilket märks av i smaken, säger Richard Sjöberg,

informationschef på Coca-Cola Drycker Sverige som har Mer.

Päron är första smaken som ska lanserar i en kampanj som börjar idag på bio, i

ZTV, Kanal5 och TV3 samt i veckopress.

Argumentet att Mer är för god att kolsyra som följde med varumärket när

Coca-Cola tog över det från Falcon 1997 är nu helt bortplockat.

- Mer hade jobbat med det i sju-åtta år så det var dags att byta innan det

tappade sin kraft, säger Richard Sjöberg.

Mer är en av de produkter Coca-Cola storsatsar på i år, men vilka kampanjer som

följer på Päronfilmen vill inte Richard Sjögren berätta om.

Reklambyrån bakom det nya konceptet är Forsman & Bodenfors. Reklamfilmsregissör

är Frank Budgen. Mediebyrå är Initiativ Universal och pr-byrå Raptor.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.