Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Vem är det som tror att sociala medier är gratis?"

Publicerad: 5 December 2010, 06:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

12-åriga bloggare, rysskylan och Östersunds äckliga vatten diskuteras i veckans söndagspanel.


Varje söndag ber Dagensmedia.se några branschprofiler att summera veckan som gått – och blicka framåt.

 

Sebastian Westin, projektledare på Dist

Vad har varit veckans snackis?

– Östersunds äckliga vatten och “Wikileaksskandalen”. Det har också snackats en del om den 1000-åriga rysskyla och om vår copywriter Emmas (Dists) nya gepardfladderbyxor. Nykändisarna Orvar och Börje har också varit en het potatis.

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Snälla varma nyheter om att solen skiner och att min bil går igenom besiktningen. Fred på jorden.

 

Lina Borgenbring, modeansvarig på Jung

Vad har varit veckans snackis?

– Utan tvekan 12-åriga Chloé Schutermans omdebatterade framfart i modeblogssvärlden. Det diskuteras både om hennes exklusiva garderob och huruvida en professionell modeblogg är ett lämpligt forum för en så ung tjej. Ska bli spännande att följa fortsättningen.

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Jag vet iallfall vad jag definitivt inte vill läsa om och det är fler trafikolyckor orsakade av vårt kalla vinterklimat. Kan vi inte bara säga att den här bistra kylan är en stor scam och att vi väntar sol, shortsväder och 20+ under nästa vecka? Bra, då säger vi så.

Kenneth Danielsson, vd på Wisely

Vad har varit veckans snackis?

– Vid sidan av lanseringen av Ipad i Sverige så måste det vara "Ryssvintern" med problem att komma till jobbet, inställda möten och långkalsonger. Hur kommer det sig att Sverige stannar så fort det snöar och blir lite kallt. Hur svårt kan det vara?

Vad vill du läsa om nästa vecka?

– Att myten om att sociala medier är gratis, dör! Vem är det som verkligen tror att det är gratis med sociala medier? Och varför är det prestige i att inte köpa mediautrymme för att verkligen lyckas med kampanjer i de sociala medierna istället för att inse att det är framgången för kampanjen som är viktig, inte om man köpt media eller inte!

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.