Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckorevyn säljer tidningar med godispåsar

Publicerad: 19 Maj 2008, 11:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:48

I sommar gör Veckorevyn fyra specialnummer. För att få fart på försäljningen gör tidningen sin första reklamkampanj på två år.


Veckorevyn på godispåse. Louise Bratt, chefredaktör på Veckorevyn, vill inte vara mer precis än att kampanjen går i gång inom ett par veckor. Kampanjen är rikstäckande och går i print, utomhus, webb och den egna tidningen. För print kommer inte bara Bonniertidningar att användas.

- Nu har jag varit på plats i ett år och det känns som det är dags att skapa mer uppmärksamhet runt tidningen. Det är ingen hemlighet att vi har tappat läsare de senaste åren och vi hoppas att kampanjen och specialnumren ska göra att de här läsarna hittar tillbaka till tidningen, säger Louise Bratt.

Kampanjen går under budskapet Din egen stund, och i reklamen syns specialtidningarnas omslag tryckta på godispåsar. Enligt en undersökning tidningen gjort hos läsarna är Veckorevyn något man unnar sig och innehåller något för alla på samma sätt som en godispåse.

- Det är ett sätt att illustrera tidningen men det är inte omöjligt att det dyker upp riktiga godispåsar också. Vi gillar ju tänket, säger Louise Bratt.

Hon vill inte mer i detalj gå in på hur kampanjen ser ut men den är rikstäckande och går även i andra printmedier än Bonniers egna.

Det första specialnumret kommer ut i butik 3 juni och handlar om stil. De kommande numren har titlarna Sommar, VRs lilla rosa och Kropp. Tidningarna kommer att kosta mellan 32,50 kronor och 34,50 kronor och går bara att köpa som lösnummer.

Reklambyrån som gjort kampanjen är Sweet Williams. Arbetsgruppen är projektledaren Mikael Bergström, produktionsledaren Sara-Josefina Holby och kreatörerna Gabriella Frankander och Andreas Berggren. Mahir PR står för pr-arbetet.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.