Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Vecko-Revyns chef: "Jag vill visa att vi tar unga kvinnor på allvar"

Publicerad: 15 April 2008, 07:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:52

Vecko-Revyn har valt en reklambyrå. Nu ska den nya Vecko-Revyn visa att den tar unga, svenska kvinnor på allvar.


Bonnier-tidningen Vecko-Revyn har efter en upphandling valt reklambyrån Sweet Williams.

- Sweet Williams var den byrå som vi tyckte vi hade de mest spännande kreativa lösningarna och det mest intressanta strategiska tänket för vårt varumärke, säger Louise Bratt, chefredaktör på Vecko-Revyn.

Nu ska Sweet Williams förstärka varumärket Vecko-Revyn.

- Jag har gjort en omfattande förändring av tidningen det senaste året. Nu gäller det att få ut det tydligt. Därför satsar vi nu på marknadsföring.

Vad står nya Vecko-Revyn för?

- Framförallt ska vi engagera läsarna, både i det stora och i det lilla. Dessutom ska vi intressera, inspirera samtidigt som vi ska kunna underhålla.

- Det jag vill visa är att det finns alla sidor i tidningen, både lättare och tyngre ämnen. Jag vill också visa att vi tar unga, svenska kvinnor på allvar.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.