Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans nya sajter 24-29 februari

Publicerad: 29 Februari 2000, 08:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:31

Under Veckans Nya Sajter presenterar vi de nya sajter som är eller kan bli intressanta medieval.


Wannago

Adress: http://www.wannago.se/

Funktion: Ger inspiration och information om evenemang som exempelvis teater,

musik, sport och dans. Besökarna ska kunna sätta ihop sitt eget evenemang, det

vill säga boka biljetter, köpa resor, boka hotell och köpa cd-skivor.

Målgrupp: Alla som är intresserade av sport och underhållning.

Ägare: Riskkapitalbolaget Startupfactory samt företagets grundare.

Lansering: Den svenska sajten ska lanseras under våren. Nästa land som står på

tur är Tyskland.

Annonsmöjligheter: Bannerutrymme

Travel News

Adress: http://www.travelnews.se

Funktion: En nyhetssajt för rese- och turistnäringen och kommenterade nyheter.

Komplement till månadstidningen, Travel News.

Målgrupp: De om jobbar i resebranschen och på företag som bokar resor.

Ägare: Emma Förslags AB

Lansering: 24/2

Annonsmöjligheter: Banners, stortavlor och sponsorplatser.

Fin Under

Adress: http://www.finunder.se

Funktion: E-handel med underkläder för både kvinnor och män.

Målgrupp: Kvinnor och män, 25-50 år, med högre inkomst än genomsnittet.

Huvuddelen av kunderna är mellan 30-45 år. Idag har Fin Under cirka 70 procent

kvinnor och 30 procent män som kunder.

Ägare: Ingvar och Helena Sundqvist

Lansering:

Besökarsiffror: 20 000 i månaden

Annonsmöjligheter: Banners, knappar, stortavlor och speciallösningar som till

exempel pop up-annonser.

Möbelguiden

Adress: http://www.mobelguiden.com

Funktion: Annonsplats med möbler av alla sorter från alla olika leverantörer.

Sajten kommer inte att vara någon e-handelsplats utan bara en annonsplats för

leverantörer av möbler och andra inredningsrelaterade tjänster.

Målgrupp: På konsumentsidan riktar sig sajten till både kvinnor och män i

åldrarna 20 ? 55 år. Beteendemässigt ska sajten locka både de som är väldigt

intresserade av att köpa möbler, och de som inte är så intresserade. På

leverantörssidan är sajten till för alla återförsäljare.

Ägare: Initiativtagarna Annika Nordenborg och Erik Junzel tillsammans med Björn

Nordstrand och några andra externa finansiärer.

Lansering: Lanserades under möbelmässan för återförsäljarna. Den öppnas för

konsument i maj.

Annonsmöjligheter: Banners som kommer att vara sökbara efter sökord. En databas

med möjligheter till länkning till egen hemsida för till exempel hantverkare

och andra inredningsrelaterade tjänsteföretag.

Adress: http://www.zlot.com/

Funktion: Spelsajt med recensioner, artiklar, diskussionsforum och

nedladdningsbara spel från flertalet olika leverantörer.

Målgrupp: Män i åldrarna 13-35.

Ägare: Victor Leijonhufvud

Lansering: Sajten nylanserades den 23 februari

Annonsmöjligheter: Banners och knappar.

LunarStorm.com

Adress: http://lunarstorm.com

Funktion: Community för ungdomar.

Målgrupp: Ungdomar från 12 till 24 år. 20 procent av medlemmarna är dock över

29 år.

Ägare: IntraSystem Interactive AB

Lansering: Lanserades i Sverige vid tolvslaget på nyårsafton.

Annonsmöjligheter: Banners riktade efter kön, ålder, län, kommun och intressen

och sponsorskap.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.