Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Willys tv-debuterar med barnbasar

Publicerad: 3 April 2008, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:53

Willys går för första gången i tv i en varumärkesbyggande kampanj som rullar nu. "Willys har ett starkt varumärke inom lågpris och stort sortiment. Nu vill vi addera känsla", säger Magnus Tengby, cd för Willys på Valentin & Byhr. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


- Tv är bra på att förmedla en positiv känsla. Willys har alltid stått för lite humor och för att vara en uppstickare och det vill vi ta med oss i kampanjen. Vi gör fyra filmer i år som bygger på att när man handlar på Willys så vänjer man sig vid att få mer för pengarna, fortsätter han.

Målgruppen är framför allt barnfamiljer. Den första filmen rullar nu i TV3, TV4 och TV4 Plus och i veckan kom kampanjen upp på utomhustavlor. Under hela perioden körs den även på webben, i morgon- och kvällspress, som direktreklam och i butikerna.

- Vi har arbetat med att hålla ihop budskapet i alla kanaler. I första omgången avslutar vi filmerna med att det finns 885 nya varor i butikerna. Nästa omgång går igång kring Valborg och den handlar om att Willys har allt för vårfesten, säger Magnus Tengby.

Valentin & Byhr har gjort kampanjen i samarbete med mediebyrån Bright Media Agency och produktionsbolaget Esteban. Alexander Brügge och Markus Ernerot har regisserat och Sofia Wall är producent.

Arbetsgrupp på Valentin & Byhr:Magnus Tengby, cd; Maria Hilmersson, copy; Anders Sköld, projektledare; René Lundbäck, produktionsledare.

Se filmen på Dagens Media.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.