Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Ungdomsmobil ska väcka känslor för Nokia

Publicerad: 12 Januari 2007, 04:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Ungdomar som delar med sig av sina musikupplevelser är temat för Nokias kampanj för musikmobilen 5300. Kampanjen är gjord av Grey.


Kampanjen drog igång 20 december och går utomhus, på tv och webb, samt i butik. Den ska rulla januari ut.

- Det här är ett sätt att åskådliggöra Nokias slogan Connecting people. Om det är något som väcker känslor så är det musik, säger Patrik Söder, marknadschef för Skandinavien på Nokia.

Målgrupp är alla som gillar musik, men i första hand ungdomar.

- Vi vill lyfta fram produkten, den har en tydlig design som gör att man känner igen den i butik. Vi hoppas så klart på att sälja mycket men kampanjen ska också driva varumärket framåt.

Kampanjen går i hela Europa och är producerad i Storbritannien. Nokias mediebyrå är Mediacom. Arbetsgrupp på Grey: Tony Forsberg, projektledare; Marcus Enström, ad; Josefina Adner, copy; Tina Thornander, produktionsledare; Kattiz Andersson, original.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.