Nyheter
Veckans kampanj: TDC driver med konkurrenterna
Publicerad: 23 februari 2007, 04:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10
De senaste tre veckorna har TDC, Danmarks motsvarighet till Telia, gått i tv. Print blir nästa steg i kampanjen som är gjord av reklambyrån DDB Stockholm.
Kampanjen för TDCs bredbandserbjudande har rullat i TV4 och Kanal 5. Den här veckan drog printannonseringen igång, men huvudmedium är internet. Två reklamfilmer har visats som, på ett humoristiskt sätt, driver med konkurrenterna.
Print från TDC. Foto: Petrus Olsson/Adamsky.
|
- Vi har försökt dramatisera att konkurrenterna har tvingats följa efter oss. Först när vi tog bort startavgiften och sedan när vi tog bort bindningstiden, säger Lotta Sydäng-Melin, marknadschef på TDC.
Samma tema återkommer på webben och i print. Dessutom har TDC satt upp en jättevepa på fasaden till sitt huvudkontor i Häggvik. Kampanjen ska rulla under hela året med minst fyra omgångar i tv, och print däremellan.
- Målet är att öka kännedomen om TDC och vad vi levererar, och också få så många kunder som möjligt.
TDC investerade 16 miljoner kronor brutto i medier förra året, enligt Sifo reklammätningar. I år fördubblas den summan.
TDCs mediebyrå är Mediacom. Arbetsgrupp på DDB Stockholm är: Ann Ystén, projektledare; Cattis Håkansson, produktionsledare; Lennart Claesson, ad; Martin Lundgren, copy; Klas Jonson, webb ad; Marie Wanberg, original; Carolin Wallman, planner. Produktionsbolag: Hobbyfilm, Oskar Bård, regissör; John R Hallström, producent.