Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Veckans kampanj: TDC driver med konkurrenterna

Publicerad: 23 februari 2007, 04:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:10

De senaste tre veckorna har TDC, Danmarks motsvarighet till Telia, gått i tv. Print blir nästa steg i kampanjen som är gjord av reklambyrån DDB Stockholm.


Kampanjen för TDCs bredbandserbjudande har rullat i TV4 och Kanal 5. Den här veckan drog printannonseringen igång, men huvudmedium är internet. Två reklamfilmer har visats som, på ett humoristiskt sätt, driver med konkurrenterna.

Print från TDC. Foto: Petrus Olsson/Adamsky.

- Vi har försökt dramatisera att konkurrenterna har tvingats följa efter oss. Först när vi tog bort startavgiften och sedan när vi tog bort bindningstiden, säger Lotta Sydäng-Melin, marknadschef på TDC.

Samma tema återkommer på webben och i print. Dessutom har TDC satt upp en jättevepa på fasaden till sitt huvudkontor i Häggvik. Kampanjen ska rulla under hela året med minst fyra omgångar i tv, och print däremellan.

- Målet är att öka kännedomen om TDC och vad vi levererar, och också få så många kunder som möjligt.

TDC investerade 16 miljoner kronor brutto i medier förra året, enligt Sifo reklammätningar. I år fördubblas den summan.

TDCs mediebyrå är Mediacom. Arbetsgrupp på DDB Stockholm är: Ann Ystén, projektledare; Cattis Håkansson, produktionsledare; Lennart Claesson, ad; Martin Lundgren, copy; Klas Jonson, webb ad; Marie Wanberg, original; Carolin Wallman, planner. Produktionsbolag: Hobbyfilm, Oskar Bård, regissör; John R Hallström, producent.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.