Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Saab firar 60 år med skrytkampanj

Publicerad: 19 Januari 2007, 04:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Med en kampanj som syftar på Saabs innovationer vill företaget fira 60 år som biltillverkare. Bakom kampanjen står reklambyrån Lowe Brindfors.


Kampanjen gick upp i rulltrappor den här veckan. Nästa vecka följer även bussbaksidor och busskurer, Eurosize, tv och print. Budskapen är anpassade efter var affischerna sitter. Exempelvis: Om Saab hade gjort den här rulltrappan hade den gjort 0-100 km/h på 6,7 sekunder.

- Vi anspelar på innovationerna som i många fall är Saab-unika. Vi tar hjälp av historien för att blicka framåt, säger Pelle Holm, projektledare på Lowe Brindfors.

Annonserna i print har budskapet 60 år av framtid. Syftet med annonserna är att driva trafik till kampanjsajten.

- På sajten dramatiserar vi innovationerna.

Saab jobbar med Aegis-nätverket när det gäller medieköp, som har satt ihop en specialgrupp med personer från både Carat och Vizeum speciellt för GM.

Arbetsgrupp på Lowe Brindfors: Per Sundin och Henrik Häger, copy; Carl-Johan Ekberg, ad; Jeanette Andersson, original; Cecilia von Yxkull, produktionsledare; Pelle Holm, projektledare. Regissör: Yann Secouet, postproduktion: Final Cut/Smoking Mirrors.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.