Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Onoff byter superhjältar mot verklighet

Publicerad: 14 Augusti 2008, 13:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:43

I våras lämnade elektronikjätten Onoff SWE till förmån för Storåkers McCann. Istället för superhjältar blir det nu dokumentärer.<b>Se reklamfilmerna på Dagensmedia.se.</b>


Onoff och Storåkers har producerat sju olika profilerande filmer, som också ska kompletteras med utbudsfilmer.

- Istället för att göra reklam på gängse sätt, genom att hitta på en reklamvärld, så ville vi jobba dokumentärt. Vi fick många bra förslag under pitchen, men det var bara Storåkers som sade att verkligheten är nog, säger Erik Frankendal, marknadschef på Onoff.

Erik Frankendal betonar att alla situationer och personer är verkliga.

- Vi har inte stajlat säljare, installatörer eller kunder, allt är dokumentärt. Men sedan har vi så klart valt ut händelser som vi vill visa.

Kampanjen drog igång 4 augusti och ska rulla under hela hösten. Syftet är att visa vad Onoff kan hjälpa sina kunder med.

- Med superhjältarna satte vi att Onoff ger hjälp. Våra mätningar visar att 40 procent av svenska folket förstår att Help är kopplat till Onoff, men om man frågar vad det betyder blir det väldigt abstrakt.

- Vi vill visa vad kunderna får i raka konkreta situationer.

Onoffs mediebyrå är IUM.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.