Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Mer kör reklamsåpa

Publicerad: 20 April 2007, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

För sex år sedan lanserade Ica sin berömda reklamsåpa. Nu hakar Coca-Cola på med en såpa för drycken Mer. Reklambyrå är Storåkers McCann.


Kampanjen drog i gång i början av april och ska pågå till juni. I fem olika filmer får vi följa två tjejer och två killar. Missförstånd uppstår så att den ena tjejen tror att en av killarna är kär i henne. Vi får sedan se hur killen i fråga hanterar den situationen.

- Vi vill vända oss till en yngre målgrupp. även de som är lite äldre kan känna igen sig i filmerna. De passar också väl in i Älska Mer-konceptet som bygger på att vi vill sprida kärlek i en allt mer ytlig och artificiell värld, säger Anna Norrlin, varumärkeschef på Coca-Cola Sverige.

- För oss är det viktigt att kommunicera en genuin och härlig känsla där man kan känna igen sig. Att det är en serie är inget speciellt.

Kommer ni att fortsätta med såpan efter den här kampanjperioden?

- Så kan det bli, det kan jag inte svara på. Som det ser ut nu är det for now.

Målet för Mer är att drycken ska bli konsumenternas förstahandsval för dryck utan kolsyra. Enligt Anna Norrlin växte Mer med 11 procent förra året, medan marknaden växte med 4 procent.

Coca-Colas mediebyrå är IUM.

Se avsnitt ett och två här:

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.