Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Ica jagar svenska folkets recept

Publicerad: 29 Februari 2008, 10:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

Ett ökande intresse för husmanskost har gjort att Ica dragit igång en kampanj där dagligvarukedjan samlar in folks recept till en bok. Kampanjen drog igång 11 februari och ska rulla till mitten av mars.<b>Se de två reklamfilmerna på Dagensmedia.se</b>.


Kampanjen går i print, utomhus, tv, i Icas kundtidning Buffé och i butikerna. Utomhus är budskapen lokalt anpassade och handlar exempelvis i Göteborg om Gubbröra och i Eskilstuna (Fredrik Lindströms hemstad) om Biff á la Lindström.

- Vi vill på ett finurligt och stimulerande sätt uppmana folk att haja till och uppmärksamma detta, säger Magnus Wikner, marknadschef på Ica.

Kampanjen ska gå i två omgångar. Den första nu under våren och sedan rullar en andra omgång när boken släpps till hösten.

- Vi tycker husmanskost känns roligt och aktuellt. Vi har sett ett ökat intresse från kunderna och när vi själva diskuterade husmanskost fanns det väldigt många synpunkter men ingen solklar definition. Därför vill vi gå ut och fråga svenska folket, vad är husmanskost 2008?

Icas reklambyrå är King och mediebyrå är Initiative Universal Media.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.