Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Hyresgästerna letar 10 miljoner exponeringar

Publicerad: 27 April 2007, 03:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:07

Hyresgästföreningen räknar med 10 miljoner exponeringar för de banners som rullar i organisationens senaste kampanj. I kampanjen ingår även tv, kampanjsajt, bio, radio, print och utomhus.Se filmen på Dagensmedia.se.


Hyresgästföreningen går med två större profilkampanjer per år. Tre fördelar med föreningen lyfts fram: hyresförhandlingar, juridisk service och lokala möjligheter att påverka sitt bostadsområde.

Banners tar besökaren till hyresgästföreningens kampanjsajt, Kvarteret, där man hittar information om lekplatser, sopor och utebelysning.

- Kvarteret är en specialsatsning som ska ligga uppe i tre år. Det är kvarteren som är vår styrka och det är där våra medlemmar känner att de kan påverka rejält, säger Jörgen Strandberg, varumärkesstrateg på Hyresgästföreningen.

Kampanjen har en humoristisk touch som är genomgående i alla medier. På kampanjsajten kan man till exempel se de boende i kvarteret utöva någon form av tai chi eller dans. Och en av filmerna visar en kille som själv försöker spela alla instrumenten i ett band.

- Vi vill få in humor också. Hyresgästföreningen har en seriös verksamhet som kan uppfattas som ganska torr men kampanjen ger bilder som folk inte förväntar sig av oss.

Hyresgästföreningen ska också köra en 30-sekundersfilm på bio. Under tre veckor har organisationen köpt utrymme kring alla SFs föreställningar på alla biografer. Förre året gjorde man samma sak och nådde då en uppmärksamhet på 94 procent i åldrarna 25-39 år.

- Av alla som såg vår film var det 1.150.000 som kom ihåg den i den målgrupp vi är intresserade av. Vi är noga med att mäta varje aktivitet och ser till att vi får effekt.

Kampanjen är gjord av reklambyrån ANR BBDO. Hyresgästföreningens mediebyrå är Vizeum. Produktionsbolag är Mister Krister och sajten är gjord av B-reel. Kampanjen ska gå under april och maj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.