Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Gröna Lund kör på tecknat manér

Publicerad: 25 April 2008, 03:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:51

I veckan gick årets kampanj för Gröna Lund igång i dagspress och med direktreklam. Ett tecknat och lite gammaldags manér ska locka barnfamiljer till nöjesparken.<b>Se reklamfilmen på Dagensmedia.se.</b>


Utomhus för Gröna Lund. Kampanjen är framtagen av reklambyrån Pool, som sedan årsskiftet också tagit över Gröna Lunds webbuppdrag från Deasign. Förutom print och dr blir det även tv, utomhus och radio som drar igång nästa vecka.

- Gröna Lund firar 125 år i år så vi tyckte att det kunde passa med ett gammaldags manér. Dessutom skulle kampanjen även kommunicera nya attraktioner och ombyggnaden så vi kände att ett tecknat manér var bra att jobba med, säger Jenny Åberg Hüttner, cd och copy på Pool.

Kampanjen riktar sig främst till barnfamiljer. Mediebyrå är Vizeum. Illustrationerna är gjorda av Fredrik Tjernström. Produktionsbolag är Fido Film.

Arbetsgrupp på Pool: Karl Andersson, Jenny Åberg Hüttner, Lisen Stålberg-Olmert, Caroline Staedler, Mattias Kullstrand, Robert Lord, Linda-Maria Davidsson, Arvid Axland och Ylva Petersdotter.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.