Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Falck & Co tuffar till Temporent

Publicerad: 7 November 2008, 03:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Med glimten i ögat visar Temporent nödlösningar till lokalproblem. Temporent hyr ut tillfälliga lokaler till företag och skolor. Detta är deras första kampanj från reklambyrån Falck & Co.


Den första delen av kampanjen riktar sig till företag, senare kommer en uppföljare mot skolor.

- Det blir en helt ny inriktning jämfört med tidigare. Vi tänkte att det kulle vara kul att visa vilka situationer som kan uppstå, säger Mats Holland, cd på Falck & Co.

Falck & Co har jobbat med Temporent sedan i våras. Även företagets pay off har bytts ut. Den tidigare Kloka skolor intelligenta kontor, har bytts ut mot Lokaler som flyttar till dig.

- Payoffen ger en direktkoppling till vad Temporent håller på med.

Kampanjen går i affärspress som DI, SvD, DN, GP, Affärsvärlden och Veckans Affärer. I kampanjen ingår också broschyrer, mässmaterial och en uppdatering av Temporents sajt. Syftet är att generera leads och hittills har cirka 300 intressenter hört av sig, berättar Mats Holland.

Temporents mediebyrå är ExB.

Arbetsgrupp på Falck & Co: Gunnar Hagman, planner; Lennart Lundquist, projektledare; Mats Holland, ad; Magnus Abelin, copy. Fotograf är Sven Prim och för den grafiska formen står Anna Bokvist och Paul Mourad.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.