Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Eurocard skrapar bort det tråkiga

Publicerad: 14 November 2008, 04:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Eurocard riktar sig till företagare i sin senaste kampanj. Manéret bygger på att kortet skrapar bort det tråkiga som Ojämn likviditet och Komplicerade ombokningar.


Uppslag från Eurocard. - Vi var tvungna att synas och ville ta för oss så här i kristider. Vi kan inte lösa problemen på finansmarknaden men vi kan underlätta för företagen. Det ville vi sätta fokus på, säger Lena Frisk, marknadschef för Norden på Eurocard.

Kampanjen gick igång den här veckan och ska rulla i tre veckor i Sverige och Norge. Den går i dagspress, affärspress och på flygplatser. Nästa vecka kompletteras den med internet.

Kampanjen riktar sig till beslutsfattare på företag. Den ska följas upp av ett mer taktiskt budskap riktat mot små- och medelstora företag.

- Samtidigt som kampanjen ska bygga varumärket så ska den bidra till ökad försäljning genom att vara en dörröppnare för våra säljare. Det är viktigt att skapa en positiv attityd.

Hur mycket kampanjen kostar vill inte Lena Frisk avslöja, men med Eurocards mått så är kampanjen stor.

Bakom kampanjen står reklambyrån SWE och mediebyrån Mediaedge CIA.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.