Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans kampanj: Alvedon kör på snälla argument

Publicerad: 8 Februari 2008, 13:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:57

Är man störst måste man vara snäll. Så lyder budskapet i reklambyrån Z:COs kampanj för huvudvärkstabletten Alvedon.<i>Se filmerna på Dagensmedia.se.</i>


Kampanjen började rulla vid årsskiftet. Tre filmer har visats; den ena visar hur en större hund skyddar en mindre hund mot regnet, den andra visar hur en pojke ger sin napp till en skrikande bebis, och den tredje filmen visar hur en grupp hungriga soldater upptäcker ett fågelbo och istället för att äta äggen väljer att gå runt.

- Vi tyckte det var en bra idé. Hur länge den ska rulla vet vi inte än, säger Johanna Blom, ansvarig för Alvedon på Astra Zeneca.

Mediebyrå för Alvedon är Bizkit.

Förtydligande: I begreppet Veckans Kampanj ligger ingen kvalitetsvärdering från Dagens Medias sida. Veckan Kampanj publiceras varje fredag och beskriver en pågående kampanj som vi slänger upp till diskussion bland våra läsare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.