Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Veckans Affärer ger ut temanummer till Guldägget

Publicerad: 12 April 2007, 12:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:08

Veckans Affärer ger i samband med Guldäggsgalan ut ett specialnummer om reklam och marknadsföring. Tillsammans med TV4 ordnar tidningen också en dagen efter-brunch på Hotell Anglais där Guldäggsvinnarna pratar marknadsföringstrender.


Tidningen blir 116 sidor tjock och får hög packningsgrad. Omkring hälften av sidorna är annonser:

- Det är både våra klassiska annonsörer och medieföretag samt livsstilsannonsörer som bokat, säger Pontus Schultz, chefredaktör på Veckans Affärer.

Tidningen smygvisas för deltagarna på Guldäggsgalan och ges ut dagen efter.

Vad kommer det sig att ni väljer att göra ett sådant här specialnummer just i år?

- Dels är det ett led i vår breddning av Veckans Affärer att söka nya läsare. Marknadscheferna får en allt viktigare roll på företagen. Marknadsföring är på väg att bli en råvara som alla andra. Sedan tycker vi att Guldägget är ett bra tillfälle för oss att visa upp tidningen.

Hur många kommer på dagen efter-brunchen?

- Vi har 200 platser, och det ser ut att bli fullt.

Pernilla Widén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.